סדנאות מנהיגות: הפתרון של מנהלי חברות בעידן החדש

ישנם מחקרים רבים, המציגים אחוז גבוה של מנהלים בכירים בחברות, שמרגישים כי אינם מצליחים ליישם את הידע והכלים שלהם בתוך הארגון ובקרב העובדים. הסיבה לכך היא פשוטה, אף אחד לא באמת יכול להיות בשליטה מנהלתית מלאה בארגון, כאשר עולם העבודה והשוק העסקי הם כל כך דינמיים ומתחדשים כל הזמן. בדיוק בשביל זה פותחו סדנאות מנהיגות למנהלים, שמטרתן היא להוציא את המנהיג האמיתי שקיים בכל מנהל. 

מה מאפיין מנהיג?

בעבר היה נהוג לתאר מנהיגים, כאנשים נעלים בעלי תכונות אופי מאוד מיוחדות שאיתן הם נולדו וצמחו להיות כה מצליחים. אך כיום ברור לכולנו, כי כל אחד יכול להיות מנהיג, כל עוד יש בידיו את הכלים הנכונים והמודעות לפיתוח הכישרון, הביטחון והיכולת האישית. כל מנהל של חברה או ארגון, שואף לנקודה בה יסתכלו עליו כמנהיג ולא רק כעוד מנהל במערך, והדרך לשם לא ארוכה כלל.

  • להסתכן בשביל להצליח – הדבר הכי מפחיד עבור מנהל בארגון, הוא הכישלון, הסיכוי להיכשל ולהיתפס בצורה לא טובה מצד עובדי הארגון. אך כאן מתחילה הטעות, אם נכשלת, כנראה ניסית וזה יותר מוערך מלא לנסות כלל. כי אחרי שכן תיקחו את הסיכון ותעברו מספר כישלונות, בסוף תגיעו להצלחה שתהיה מוערכת הרבה יותר. וללא הניסיון והסיכון, זה לא יקרה.

 

  • יצירת חזון משותף – כל ארגון מציב לעצמו מטרות בכל תקופה, בשביל ליצור הנעה בקרב העובדים ולהשיג את השאיפות הגבוהות ביותר. אך ההנהלה היא היחידה שתסתכל על המטרות בהתרגשות, כי היא זו שיצרה אותן וזה יימדד על ידי הישגי העובדים. על ידי יצירת חזון משותף בו כל העובדים יקחו חלק, ובשקיפות מלאה תוצג להם תמונה ברורה של החזון, הם יאמינו שהם חלק ממשהו עצום וירגישו הרבה יותר שייכים ועם רצון עז יותר להגשים.

 

  • לא להפסיק לשפר ולהעשיר – במקרים רבים, כאשר אדם מקבל תפקיד בכיר בחברה ומרגיש כי כעת הוא יכול לנצל את מלוא השכלתו וניסיונו, בנקודה הזו ההתקדמות תיפסק. למה? כי תמיד יש מה ללמוד, מה לשפר ואיך להעשיר ולהרחיב את הידע, ולא תאמינו כמה העובדים שלכם יוסיפו לכך. עולם העבודה הוא דינאמי ומתחדש כל הזמן, ומנהיג צריך להתאים את עצמו לכך ולהעשיר את הידע כל הזמן.

סדנא למנהלים

בשלב הראשון – לפתח מנהיגות עצמית

לפני שאתם חושבים על טובת הארגון והעובדים. תחילה חישבו על עצמכם, בסוף אתם אלו שעומדים בראש הארגון ומתמודדים עם הסוגיות היומיומיות של החברה. לכן, השינוי והשיפור, צריך לקרות קודם כל בעצמכם, להגיע לנקודה של פיתוח מנהיגות אישית. עליכם לגלות את התכונות הפנימיות הקיימות בכם ולדעת כיצד להביא אותם לידי ביטוי במערך העבודה ובתרבות הארגונית.

למידת מנהיגות אישית היא המפתח של כל מנהל להפוך למנהיג, יש בכם כישורים רבים שאתם לא מצליחים ליישם במערך העבודה ואלו דברים שניתן לפתור בקלות על ידי סדנאות בנושא מנהיגות. להנהיג ארגון גדול או עסק קטן, זוהי אחריות גדולה שמלווה בהמון שינויים ודברים שיש להתמודד איתם. סדנאות מנהיגות למנהלים, לומדים כיצד לקדם רעיונות, לפעול נכון באופן אישי ולשלב כלים רבים שתרכשו בקרב העובדים, עד לכדי צמיחה משמעותית בארגון.

מה מונע ממנהל להפוך למנהיג?

עולם העבודה החדש דורש ממנהלים להוות מודל לחיקוי, עובדים רבים שואפים להעריץ את המנהל שלהם, ללמוד ממנו ולהתפתח אישית. כל מנהל יכול להפוך למנהיג, זהו עניין של רצון ולקיחת אחריות בלבד, על היכולות שלכם שלא באות לידי ביטוי ועל הצלחת הארגון. בשנים האחרונות סדנאות מנהיגות למנהלים הפכו למצרך מבוקש בשוק העסקי, מכיוון שאלפי ארגונים בארץ ובעולם, הבינו את היתרונות שבפיתוח מיומנות אישית וצוותית עבור הצלחת העסק.

 

הפוטנציאל שלכם כבר קיים בכם, בעזרת הכלים הנכונים תהיה לכם את ההזדמנות להביא אותו לידי ביטוי בארגון ולהוכיח בעיקר לעצמכם, שאתם מנהיגים אמיתיים ויש לכם את היכולת להעשיר, לשפר ולשנות. סדנאות מנהיגות של “יער אפשרויות”, עוזרות לכם להכיר בסגנון המנהיגות הייחודי שלכם ויעניקו לכם את הכלים ליישם את המנהיגות בארגון בצורה הנכונה ביותר.