טיפים לבחירת מקום עבור סדנה לפיתוח מנהלים

ארגונים רבים מבצעים אחת לתקופה סדנאות הכשרות והשתלמויות, ביניהן גם סדנאות פיתוח מנהלים המתמקדות בפיתוח מיומנויות, ובהעצמת הצוות הבכיר העוסק בניהול כוח אדם, פרויקטים וצוותים. 

הסדנאות הללו מגבשות את צוות ההנהלה הבכיר, ומביאות לאפקטיביות המשליכה גם על החיים העסקיים, וגם על תובנות בחיים האישיים שמביאים אווירה אחרת אל הארגון. האם גם לכם מתאימה סדנה לפיתוח מנהלים, ואיך תבחרו אותה נכון?

מהי סדנה לפיתוח מנהלים ב’יער אפשרויות’?

הרבה מאד מנהלים הנמצאים בתפקידי מפתח משמעותיים מתמחים בנושאים ספציפיים. מנהלים אלו צוברים ניסיון וידע עם השנים אך כאשר הם בתפקיד הניהולי בו הם נמצאים הם נזקקים להתמודד עם תפקידים חדשים שאינם מוכרים להם. 

זאת בדיוק הסיבה שאנחנו מציעים סדנא לפיתוח מנהלים כמוצר מושלם לכל ארגון על מנת שאותם מנהלים יוכלו לקבל את הכלים המקצועיים המתאימים להם, כמו גם פיתוח מיומנויות שונות לצד תובנות משמעותיות בתחום הניהול בו הם עוסקים. 

סדנת המנהלים ב’יער אפשרויות’ מתמקדת בפיתוח מנהלים מקצועי ומציעה למשתתפים בסדנה מסלול איכותי ויעיל המתקיים במסגרת קבוצתית כאשר הסדנה כוללת בתוכה כמה מנהלים שלמעשה לומדים אחד מהשני. במהלך הסדנה ישנה אינטראקציה בין המשתתפים, ואלו מקבלים מראה על האופי הניהולי ועל רמת הכישורים. 

סנדת מנהלים איכותית ואפקטיבית חייבת לכלול בתוכה שילוב של פעילות חינוכית, מגבשת ומעשירה לצד מיקום אסטרטגי המעניק ערכים, אווירה פסטורלית ואירוח נעים שמאפשר להטמיע את ערכי הסדנה. 

המטרה המרכזית של הסדנאות הללו היא בעצם לסייע לעובדים לפתח מחשבות יצירתיות ותוך כך להסתכל על התפקיד, על התחום ועל האתגרים הנקרים בדרכם ביומיום בהשקפה אחרת. למעשה, מדובר פשוט בשגרת חיים עסקית של חשיבה מחוץ לקופסא. 

רוב הארגונים המשקיעים בסדנאות לפיתוח מנהלים משקיעים גם במציאת מיקום מתאים ויש לכך חשיבות. הכלים הפרקטיים הניתנים בסדנה הם נהדרים, אך בשילוב המיקום המושלם, התוצאות של הסדנה תהיינה מושלמות. 

5 טיפים לבחירת המקום המושלם לסדנת פיתוח מנהלים

כאשר מחפשים את השילוב המושלם עבור סדנאות פיתוח מנהלים צריך פשוט לצאת מהקופסא, תרתי משמע. יציאה החוצה מאזור הנוחות כאשר מדובר על סדנאות פיתוח מנהלים יציאה החוצה אל מרחבים פתוחים ופסטורליים היא צעד מבורך. מדובר בהשפעה ישירה על היצירתיות, על החופשיות ועל השקט הנפשי.

לטבע יש השפעה משמעותית על בני אדם והשילוב הפסטורלי והמופלא בין צרכי הסדנה לפיתוח מנהלים לבין השפעת הטבע על בני האדם הוא שילוב נהדר שמביא לתוצאות מקסימליות ואיכותיות ובטח לבטח, יצירתיות. 

הבחירה במקום זה או אחר יכולה להתבסס על כמה וכמה פרמטרים, אך המרכזיים שבהם:

  • מרחב פתוח

מרחבי טבע פתוחים ופסטורליים יכולים בהחלט לסייע לסדנה להגיע למקומות שלא חשבתם עליהם. לטבע יש יכולת מופלאה לשפר את החשיבה לחשיבה יצירתית שבאמת יוצאת מהקופסא ולהביא לפתרונות מנהליים איכותיים. שטח גדול יכול גם לאפשר בסדנה משחקי תפקידים מעניינים, תרגילי אסטרטגיה והדמיית סיטואציות באופן יצירתי שגם יגבש את חברי הסדנא, וגם יביא לתוצאות ארגוניות מעניינות. 

 

  • וודאו שיש חדר עם ציוד טכנולוגי מותאם

חדר התכנסות לו יש מקרן, מחשב איכותי או כמה מחשבים לצורך ישיבה יותר ארגונית ועסקית יכול בהחלט לסייע כאן. אחרי הכל, התכנסנו כאן לסדנה עבור מנהלים ובכל זאת יהיה צורך להשתמש בעזרים טכנולוגיים דיגיטליים.

 

  • לינה ראויה

אם הסדנה היא מספר ימים כולל לינה, חשוב לבחור מקום שהלינה בו היא ראויה, נעימה ונוחה. לא צריך עכשיו מלון חמישה כוכבים, אבל כן מקום נעים לשינה, נקי, אסתטי ופסטורלי. 

לבחור את האנשים הנכונים

אנחנו יודעים עד כמה סדנאות פיתוח מנהלים הפכו למוצר מבוקש בשנים האחרונות ויש לכך חשיבות משמעותית לפיתוח מיומנויות הנהגה, ניהול אסטרטגי, וגם ניהול כוח האדם ברמה גבוהה לצורך אווירה איכותית בארגון. 

ב’יער אפשרויות’ המטרה של הסדנאות הן הענקת ארגז כלים איכותי וייחודי המאפשר ליישם את כל האלמנטים הנלמדים בעבודה השוטפת והיומיומית. 

הצוותים המגיעים אל הסדנא של ‘יער אפשרויות’ חווים חוויה עסקית וחברתית עשירה, מפתחת, קבלת מיומנויות מגוונות של עולם התעסוקה החדש ולמעשה משתלבים בסיטואציה בה המנהל הוא המנהיג בארגון, ותוך כך לומד גם איך ליצור העצמה וביטחון. 

מעבר לכך, קיימת דינמיקה איכותית בין המנהלים לבין שאר העובדים לאחר יישום מטרות הסדנא ובכך גם נוצרת שקיפות ושותפות של המנהל עם עובדיו כאשר המטרה העיקרית היא פשוט ללמד את המנהלים להוציא אל הפועל את כישורי המנהיגות שהיו חבויים אצלהם כל הזמן. 

זה לא באמת חשוב כמה שנות וותק יש למנהלים המגיעים אל הסדנה של ‘יער אפשרויות’. הסדנא מסייעת ביישום סגנונות מנהיגות ייחודיים המותאמים לעבודה השוטפת. את הסדנאות מתאימים ברמה האישית למטרות הארגון ולתוצאות שאתם שואפים אליהן. 

העצמה אישית ופיתוח עצמי של המנהלים בחברה היא השקעה במשאבים הטובים ביותר להגשמת המטרות. סדנאות למנהלים באמצעות ‘יער אפשרויות’ תביא את מיצוי הפוטנציאל של המנהלים בארגון ויתחילו מסע משמעותי לשיפור הארגון ולהבאתו להצלחה ברמה גבוהה.