האצלת סמכויות: תהליך בניית אמון וסמכות מול העובדים

סמכות עובד

בעולם העסקים המהיר והמורכב בו אנו עובדים כיום, האצלת סמכויות יעילה הפכה לחשובה יותר ויותר, במיוחד ככלי שיסייע לנו למקסם את פרודוקטיביות החברה. על ידי האצלת משימות ואחריות לחברי צוות ועובדים נוספים, מנהלים יכולים לפנות זמן ואנרגיה חשובים, שיתנו להם מרחב להתמקד ביוזמות אסטרטגיות חדשות. לצד זאת, תהליכים שכאלה יאפשרו מתן הזדמנויות נוספות לעובדים, בהן ילמדו לפתח מיומנויות חדשות ולהתמודד עם אתגרים.

עם זאת, כדי לפתח את האצלת הסמכויות, ולהפוך אותה לממשית, ישנו הצורך המהותי לבנות אמון אצל העובדים, תוך חיזוק תחושת הנאמנות שלהם לחברה. בניית אמון עם העובדים היא חלק חיוני מניהול יעיל, וישנן מספר אסטרטגיות שמנהלים יכולים להשתמש בהן כדי לגרום לעובדים לחוש אמון בחברה.

הנה חמש דרכים בהן תוכלו לבסס את אמון העובדים בחברה שלכם:

שמשו דוגמה: אולי הדרך החשובה ביותר. כמנהלים, חשוב לייצג לעובדים את המסירות שלכם, את האמון והכבוד שאתם מעניקים לחברה, משום שהעובדים שלכם מסתכלים עליכם. הראו לעובדים שכמו שאתם מצפים מהם שיכבדו, כך גם את מכבדים. הציגו לעובדים את המחויבות שלכם לחברה ולהם, תעמדו בזמנים, עבדו קשה והיו קשובים לצרכי החברה. זה יעזור לכם לבנות כבוד ואמון עם העובדים שלכם.

היו שקופים: היו פתוחים וישרים עם העובדים שלכם לגבי יעדי החברה, האתגרים וההחלטות של החברה. שיתוף נכון של מידע על הכיוונים שאליהם החברה הולכת ועל התוכניות העתידיות שלכם כמנהלים יעזרו לעובדים שלכם להרגיש מעודכנים ומשולבים, מה שיכול להגביר את האמון שלהם בכם.

טפחו תרבות של אחריות: דאגו לוודא שהעובדים שלכם עומדים במטרות וביעדים שהצבתם, לאורך זמן ממושך. עודדו תרבות של שקיפות ואחריות, ותגמלו את מי שמראה תוצאות ומשפיע לטובה על התפתחות החברה.

הקשיבו לעובדים שלכם: בססו תקשורת פתוחה וכנה, שמשותת על הקשבה אקטיבית לרעיונות, דאגות ומשובים מתחלפים של העובדים שלכם. צעד כזה יראה לעובדים שלכם שאתם מעריכים אותם, ומוכנים לשנות דברים ולהתאים חלקים מהעבודה אליהם, כשטובת החברה והתפתחותה עומדים לנגד עיניכם.

השקיעו בעובדים שלכם: השקיעו בפיתוח ובצמיחה של העובדים שלכם. תנו להם הזדמנויות להתפתח, הכשירו אותם וגרמו להם להבין שהם נמצאים במקום הטוב ביותר עבורם. עובדים שמרגישים תחושת טיפוח יגבירו את האמון במנהל שלהם.

חשוב לציין, שבעיות רבות של חוסר אמון נובעות מכך שהעובדים בחברה חשים שהם לא יכולים לסמוך אחד על השני, וגם על המנהלים שלהם. זה מוביל לכך שהם לא משתפים פעולה האחד עם השני, ובכך נפגעת יעילות החברה. אצלנו ב”יער האפשרויות” תוכלו ללמוד על הכלים איתם ניתן לבסס אמון חשוב זה, שיזניק את החברה שלכם לגבהים חדשים.

אז איך בונים אמון בפועל?

בתהליך מבוסס כמה שלבים, אנחנו מתחילים לבנות את האמון מאפס. ראשית, אנחנו מחפשים את הבעיות והכשלים שנובעים כתוצאה מחוסר האמון, וממש מאתרים את המקומות בהם העובדים לא סומכים אחד על השני ולא משתפים פעולה. בהמשך, אנחנו בוחנים יחד עד כמה נוכח הרצון לשפר בחברה, ועד כמה ניתן לחזק את רמת האמון בין כלל העובדים, ובסיום בונים יחד אתכם את תוכנית הפעולה הרלוונטית.

אמון הוא כלי בסיסי שחייב לעמוד ביסוד החברה שלכם, היות והוא יתרום ליציבותכם לאורך זמן. אמון לקוי מוביל לחוסר איזון, שפוגע בחברה שלכם, וניתן לראות זאת בארגונים וחברות רבות. עם התבססות האמון תוכלו לפתח תהליכים של האצלת סמכויות, לתרום לפיתוח החברה שלכם. כך תוכלו ליצור סביבת עבודה חזקה ותומכת המעודדת צמיחה והצלחה.