הערך של הדרכת עובדים בארגון והתרומה שלו

אם אתם בעלי ארגון, אם לבטח יודעים שהון אנושי מוערך, חשוב ובעל כישורים הוא אחד הנכסים הגדולים ביותר בארגון שלכם. זהו נכס שמומלץ שלא לקחת אותו כמובן מאליו ויש לטפח אותו, על מנת שישאר ולא ינטוש לארגונים אחרים, או על מנת שפשוט ימשיך להיות אפקטיבי.

בדיוק לשם כך קיימת הדרכת עובדים בארגון שמובילה בתחומים נרחבים ויש לה חשיבות משמעותית לפרטים ואילו הקטנים ביותר. כי כדי לשמור על הארגון שלכם איכותי ובעל הון אנושי שיודע מה לעשות, מומלץ לקיים הדרכות עובדים מקצועית, ללא דופי, ולטווח ארוך כי אנחנו בעולם עסקי מאד דינמי לו יש חידושים והפתעות.

הדרכת עובדים – איך זה עובד?

הדרכת עובדים בארגון מתקיימת בכמה וכמה דרכים. מנהלי הארגון יכולים לבחור על פי הרצון שלהם את השיטות באמצעות קורסים, השתלמויות שונות וגם הרצאות חיצוניות או פנימיות שאפשר להביא אל החברה.

האופציה בה מעסיקים מוציאים את העובדים אל השתלמויות והדרכות ברמה החיצונית מתקיימת כאשר יש מידע שאותו יש להעביר אל העובדים במסה גדולה. ועל כן הוא חשוב מספיק על מנת לוותר על יום, יומיים או שלושה ימי עבודה.

שיטה משמעותית נוספת ומבוקשת מאד היא למעשה הדרכות קצרות ויומיות שהפכו יעילות מאד כאשר אנחנו מדברים על מידע שאינו גדול מדי. כך אפשר לעבד את המידע בקלות, ליישם תוך כדי תנועה במהלך יום העבודה ולהבין לעומק את הנהלים.

למה הדרכת עובדים כל כך חשובה?

היות ולכל עובד ועובדת יש תפקיד בארגון עליהם לבצע, התפקוד הרציף של העובדים יהיה טוב יותר ברגע שהם ידעו מה בדיוק הם צריכים לעשות. ילמדו על חידושים וירעננו את החומר. ממש כפי שאתם קולטים עובד חדש ומעבירים אותו הדרכה מדויקת, כך גם מדי פעם יש להעביר את העובדים הדרכות, השתלמויות ועדכונים על חידושים.

בעולם שבו אנחנו לא תמיד מקפידים על פיתוח אישי בעצמנו, ארגון שדואג לעובדים שלו להשתלמויות ולפיתוח אישי מהווה חלק משמעותי לצמיחה ולחדשנות, לעיתים אפילו הרבה יותר מהדרכות מקצועיות. ולכן ישנן כאן כמה וכמה אופציות להעצים את העובדים בחברה ולגרום לאפקטיביות מקסימלית לא רק ברמת ההון האנושי, אלא גם ברמה העסקית.

התפקיד של הדרכת העובדים בתוך הארגון היא למעשה לאפשר להם לקבל את כל הכלים על מנת לממש את כל הפוטנציאל הטמון בהם לצורך ביצוע התפקיד על הצד הטוב ביותר.

הדרכות עובדים גם גורמת לקש חברתי טוב יותר ביניהם, רענון, וחוויה עסקית. ככל שהארגון גדול יותר, חשוב להשקיע יותר בהדרכות עובדים. ההדרכות לא רק מעניקות ידע, אלא גם ביטחון שבא לידי ביטוי בצורה מאד טובה ואפקטיבית מול עובדים אחרים, ספקים ולקוחות מה שבסופו של דבר בונה את המוניטין האיכותי של הארגון, כך שכולם מרוויחים.

עובדים חדשים, ועובדים וותיקים – איך מתבצעות ההדרכות?

הדרכות לעובדים חדשים והדרכות לעובדים וותיקים הן הדרכות שוות לחלוטין. כאשר מגיע עובד חדש לארגון עליו לעבור הדרכה וחפיפה על מנת שיוכל להתאים את היכולות שלו אל הארגון, ואל התפקיד אליו הוא הולך.

הדרכה לעובדי ארגון וותיקים משפרת את הידע המערכתי, מעדכנת בנהלים חדשים או מרעננת אותם ותורמת להגדלת רווחי החברה. כמו גם, מאפשרת לעובדים וותיקים להתקדם לתפקידים בכירים יותר בהשתלמויות השונות ובהדרכות.

איך לבחור את ההדרכות הטובות ביותר?

כמו בכל תחום עסקי, או פרטי, כאשר אתם שוכרים שירות או רוכשים מוצר מומלץ לבחור את אלו באמצעות המלצות וחוות דעת. בדקו היטב דרך קולגות, חברות אחרות והמלצות מבוססות על הדרכת עובדים בארגון איכותית ומקצועית.

בדקו שירות, אדיבות, סבלנות לצד מקצועיות ברמה גבוהה. חשוב לבדוק את הכל ובהקפדה, אחרי הכל אתם מפקידים בידי הדרכת העובדים את ההון האנושי של הארגון שלכם, הנכס היקר והחשוב ביותר לארגון, ולכן הדרכת העובדים חייבת להיות לא פחות ממושלמת ואפקטיבית.