איך מחוברות עובדים הפכה למפתח עבור הצלחה ארגונית?

אחד הטרנדים הנפוצים ביותר בימינו בעולם העבודה, הוא יצירת מחוברות עובדים בתוך הארגון. כנראה רובכם כבר נחשפתם למושג, אבל אנחנו כאן על מנת להסביר לכם כיצד המושג המפורסם, אכן יצר מהפכה בעיקר בשנה החולפת בשוק העבודה. מחוברות עובדים הפכה לכלי עיקרי וחשוב עבור הצלחות יוצאות דופן של ארגונים בארץ, וכאן נציג לכם את הסיבות לכך.

 

מהי מחוברות עובדים?

אתם בוודאי שומעים את המונח הזה המון בעיקר בשנה האחרונה, ויש לכך סיבה מוצדקת. בעידן שלאחר הקורונה, לפחות כך אנו מקווים, הרבה דברים השתנו בשגרת חיינו ובעיקר בעולם העבודה. אם בעבר אנשים היו מגיעים לראיון עבודה ורק מקווים להתקבל, ולאחר מכן מתמסרים לחלוטין למקום העבודה, ובכן היום זה לחלוטין כבר לא כך. המודעות וההתפתחות הטכנולוגית, הביאה איתה מהפכה יוצאת דופן בענף העסקי אשר מורגשת בעיקר בימים אלו.

 

אנחנו לא מדברים כאן על שביעות רצון העובדים והאם הם מאושרים בחלקם בעבודה, אלא בעיקר על האכפתיות, הרגשיות ותחושת השייכות של העובד כלפי מקום העבודה שלו. עובד מחובר הוא עובד הנלהב מעבודתו, הסופג ידע ונוקט בצעדים חיוביים כדי לקדם את המוניטין והאינטרסים של הארגון. עובד מחובר הוא פרודוקטיבי יותר מבטיח את מקומו ודואג להעלאת שיעורי ההצלחה של הארגון לרמה הגבוהה ביותר.

 

להשקיע נכון (ולא בשוק ההון)

אם בעבר עובדים היו מוכנים להישאר עד שעות מאוחרות ומעבר למצופה במקום העבודה, ולתת מעצמם “יותר מדי” עבור מקום העבודה, גם כאשר אינם נהנים מהעשייה, היום ההנהלה היא זו שצריכה להשקיע בעובד, על מנת שיסכים בכלל לעבוד בארגון ויעשה את המיטב. נוצר קושי רב בשימור עובדים והחדרת מוטיבציה שלבסוף אמורה להוביל להצלחת הארגון והגעתו ליעדים השונים.

 

הדרך הטובה ביותר של כל ארגון או עסק קטן, להניף את העובדים לכדי מחוברות ולהשקיע בהם, היא בעיקר בעזרת סדנאות למיפוי והטמעת ערכים, זאת לצד שיפור התקשורת בתוך הארגון ובין העובדים להנהלה. זו השקעה חוזרת שאכן תשתלם לכם משמעותית לטווח הארוך, ותוכלו ליהנות מהשינוי המגמתי בארגון כבר לאחר הסדנא. זהו צעד שכל עסק בשנת 2022 צריך לעשות, בכדי להתאים את עצמו לדור העובדים החדש אשר מגיע אלינו.

 

למדוד בכדי לדעת להתמודד

ארגונים רבים כיום משתמשים בשיטת המדידה, כאסטרטגיה עסקית לשיפור הפרודוקטיביות ולהשגת יעדי החברה. שיטה המדידה מורכבת מכמה היבטים, והיא נועדה לסייע להנהלה לעקוב אחר התקדמות העובדים, הגעה ליעדים, צמצום פערים והטמעת הערכים הנכונים בארגון.

  • שאלון אסטרטגי לעובדים – נהוג למדוד את מחוברות העובדים באמצעות שאלונים מותאמים, אשר שונים לחלוטין משאלון שביעות רצון. שאלונים אלו מודדים את המחויבות, המוטיבציה, המשמעות, התשוקה, האמון והחיבור של העובד. כך תוכלו לדעת בקלות מהן כוונותיו של העובד לעתידו בארגון, ומהי מידת האמון והמחויבות שלו כלפי ההנהלה והארגון.
  • נוכחות במקום העבודה – ישנה שיטת מדידה שארגונים רבים החלו להשתמש בה רק בשנה האחרונה, אשר משקפת בפני ההנהלה את נוכחות העובד. זאת אומרת, ניתן למדוד כמה פעמים העובד החסיר ומהן הסיבות, האם הוא מאחר למקום העבודה או יוצא מוקדם מן הרגיל. אלו דברים אשר מציגים באופן מובהק, את נכונות ומחוברות העובד לארגון בו הוא נמצא.
  • יצירת מחויבות צמיחה – במידה ובחרתם לעבור תהליך בסדנא ליצירת מחוברות עובדים, תוכלו למדוד את רמת המחויבות של חלק מהעובדים תוך כדי הסדנא בה בחרתם. במידה ויהיו עובדים שיחליטו לא להגיע לסדנא, שיהיו פחות פעילים בה, שלא יראו רצון אמיתי לקחת חלק בהתפתחות עצמית ובצמיחת הארגון. ברוב המקרים, המחויבות לסדנא תיצור עבודת צוות יעילה ורצון ללמידה.

 

למחוברות עובדים ישנם השלכות רבות על כל פעילות הארגון, ובטח שלהצלחתו. הכל תלוי בכם בלבד ובצעד הפשוט אותו תעשו עם הרשמה לסדנא, אשר תעניק לכם את הכלים האפקטיביים והמלמדים ביותר, ליצירת מחוברות עובדים בארגון. רוצים לשמוע עוד פרטים על הסדנאות? צרו איתנו קשר.