כיצד ניתן לפתח חשיבה יזמית בארגון

לא אחת אנחנו נתקלים במושג ‘חשיבה יזמית’ כאשר מדובר על יזמות פנים ארגונית. מה מרוויח ארגון מיזמות פנים ארגונית, איך מעודדים זאת ולמה זה טוב לארגון שלכם? מיד תגלו את הכל.

מהי חשיבה יזמית בארגון

לרוב, כאשר אנחנו שומעים על חשיבה יזמית בארגון הנטייה היא לחשוב שמדובר על סטארטאפים או חברת הייטק זו או אחרת. אך בפועל מדובר על כל ארגון המעוניין להטמיע יזמות עסקית בין אם זהו ארגון קטן, ובין אם זהו ארגון גדול.

באופן טבעי, כל עובד ועובדת נוטים להרגיש לעיתים שהם בורג קטן בתוך מערכת ענקית. המטרה של חשיבה יזמית היא לאפשר לעובדים הללו את המקום הטבעי בארגון ליזמות תוך שילוב הרמוני עם התפקיד אותו הם מבצעים.

ההגדרה הפשוטה היא יכולת וכישרון להמצאת רעיונות, וביצוען על הצד הטוב ביותר. יזם הוא אדם שבאופן טבעי יחפש ומחפש הזדמנות חדשה, רעיון חדש, והמצאה שתשפר את סביבתו ואת הארגון בו הוא נמצא. ועל כן, כושר הביצוע יהפוך את הרעיון שלו לדבר החם הבא שיביא לתוצאות מיטביות לארגון, ולאדם עצמו.

כשאתם מעודדים חשיבה יזמית בארגון, אתם מעניקים לעובדים שלכם בכל דרג אפשרי את המקום הטבעי להביא את עצמם, ובכך אתם זוכים לא רק בעובדים מאושרים יותר, אלא גם בארגון איכותי יותר.

 

למה חשוב לפתח חשיבה יזמית בארגון

כל ארגון המשכיל לעודד את העובדים לחשיבה יזמית מקבל ערך עצום. הרווח לארגון הוא רווח עסקי נרחב המביא ביטוי של פיתוח מוצרים חדשים, פיתוח שירותים חדשים ופתיחת הארגון לשווקים שבעבר לא היה חלק מהם. זוהי לא רק הכנסה נוספת, אלא גם ערך חברתי של הארגון מול לקוחותיו הקיימים, והכנסת מערך לקוחות חדשים מרענן ואפקטיבי.

כאשר ארגון ממתג עצמו מול לקוחות חדשים או לקוחות קיימים באסטרטגיה חדשנית של חשיבה יזמית ורענון המערך הארגוני, זה יתפס כמהלך חדשני המסוגל להעניק מענה לדרישות הרלוונטיות של קהל היעד החדש והקיים.

צעד זה יגרום לשימור העובדים בארגון, להגדלת המוטיבציה, ולשימור הלקוחות והרצון של הלקוחות לחזור ולהיות חלק בלתי נפרד ממערך הארגון.

איך לייצר חשיבה יזמית בארגון – 3 טיפים מעולים

1. לא לפחד להגשים חלומות

כל יזם מתחיל מחלום אחד קטן. אם הרעיון של העובדים נראה גבוה מדי או כזה שאי אפשר להשיג אותו, אל תוותרו עליו. נסו להגמיש אותו, לשנות אותו מעט ולראות איך בכל זאת אפשר לגרום לו לקרות. הגשמת חלומות גם אם שונים מעט, מביאה למימוש עצמי שיביא ערך עצום לארגון.

2. יצירת קשרים

פיתוח מערכת יחסים טובה עם אנשים מגוונים במגוון של תחומים מביאה יתרונות רבים ליזמות בארגון. קידום הרעיונות, עבודה משותפת וקשרים עם אנשים שיכולים לסייע אף פעם לא מזיקים.

3. עשייה ותעשייה

חשוב להיות ממוקדי מטרה. התמקדו בתחום שלכם, היצמדו לתכנית העבודה שרקמתם, והתוצאות יגיעו. אל תדברו על מה אתם הולכים לעשות, אלא תעשו. ברגע שאתם עובדים בשקט, אך משיגים את המטרות, התוצאות נראות הרבה יותר טוב בשטח, וגם נשמעות יותר לא רק מפיכם, אלא מפי העובדים עמכם.

לחשיבה יזמית בארגון יש מגוון של יתרונות, והיא לא נשארת אך ורק בארגון אלא זולגת גם לחיי היומיום האישיים של העובדים. כשהעבודה בה אנחנו עובדים מעניקה לנו ערך עצמי גבוה, גם החיים האישיים מרגישים אחרת. כאשר אתם מעניקים לעובדים בארגון את המקום הטבעי להביע את עצמם, ולהיות חלק משמעותי מתהליכים מוצלחים, וממטרה ייעודית, אתם בעצם משפרים להם את איכות החיים. את הארגון, ואת איכות החיים שלכם כבעלי הארגון.