טיפים ליצירת תקשורת בין אישית בעבודה

אנחנו נמצאים בעידן טכנולוגי חדשני שהתקשורת הבינאישית בו היא הבסיס למיומנויות החשובות ביותר להצלחה בעולם הפרטי, וגם בעולם העסקי.

הגורם הראשון לתקשורת טובה, וזה ללא שום קשר לחדשנות וטכנולוגיה הוא כמובן קשר עין. זהו גורם שיוצר את החיבור הראשוני, ואת ההתייחסות הישירה לאדם שמולך. הגורם השני הוא כמובן שפת הגוף, הנעת הידיים והראש, ולבסוף המילים שיוצאות מפיו של האדם. שלעיתים אגב, יכולה להתפרש כמנוגדת לשפת הגוף.

איך נדע ליצור תקשורת טובה בין אישית במסגרת עבודה, ולמה חשוב להכיר לפני כן את המבוא לתקשורת בין אישית בכלל? מיד תגלו את הכל.

5 טיפים עיקריים ליצירת תקשורת בין אישית איכותית בעבודה

ישנה תקשורת בין אישית המאפשרת חשיבה משותפת, תכנון והסקת מסקנות תוך הנעה לפעולה. וישנה תקשורת מילולית הבאה לידי ביטוי במסרים בקול, בתוכן, בטונציה ובמילים.

עבודה נכונה על מסרים תקשורתיים גם מילולית וגם לא מילולית מאפשרת העברת מסרים ברורים יותר וגם כושר שכנוע לרתום אנשים למטרה שלשמה יצרנו את התקשורת.

זה יכול לבוא לידי ביטוי בתהליכים מקצועיים בחברה, או בתקשורת לא פורמלית בעבודה כאשר אנחנו מעוניינים לבצע פעולות חברתיות.

בתקשורת שבה אנחנו בונים אווירה נעימה וטובה, יהיה קל לבנות גם סביבת עבודה איכותית שכיף לקום לקראתה בבוקר, ובכך לשפר לעצמנו את החיים במשרד בפרט, ואת איכות החיים בכלל.

ליצירת תקשורת בין אישית בעבודה איכותית, יש לנו עבורכם 5 טיפים מרכזיים:

  • תהיו בנוכחות מלאה בשיחות
    חשוב שתהיו קשובים ונוכחים בשיחה. אל תפזלו לטלפון, אל תסתכלו לצדדים או הביטו על הקירות. אל תשקעו במחשבות ואל תנתקו את ההקשבה שלכם. אנחנו יודעים שזה נשמע פשוט וקשה ליישם, אבל אם תנסו בכל זאת לזכור זאת, תוכלו לנסות ולעשות זאת במודע. הסתכלו בעיניים של מי שמשוחח אתכם, שימו את הטלפונים על שקט או על רטט ומצאו נקודות מעניינות בשיחה שתוכלו להשתתף ולפתח אותה.
  • לא לקטוע אנשים באמצע שיחה
    כבר מזמן לא מדובר כאן בנימוס בסיסי, אלא פשוט ביצירה של רושם תקשורתי איכותי. אם אתם יודעים שזו תכונה שקיימת אצלכם, פשוט תתאמנו. נשימות עמוקות, סבלנות, והרבה מאד מודעות עצמית.
  • הגיבו לאנשים שמולכם
    סיפרו לכם משהו בהתלהבות? אתם יושבים לדיון ועולים רעיונות יצירתיים חדשים? אל תישארו אדישים. אנחנו לא אומרים עכשיו שאתם צריכים לפתוח בקבוק שמפניה בהתלהבות, אבל תגובה תהיה מחווה נהדרת. דברו, תגיבו, תבואו לקראת. ואם אתם באמת רואים לנכון אז גם תפרגנו. לא תאמינו איזה קסם זה להגיב לקולגות שלכם. תקשורת בינאישית מהדרגה הראשונה, ובאיכות הטובה ביותר היא תשומת לב לאנשים שמולכם.
  • לפעמים אוזן קשבת זה כל מה שצריך
    נסו להבין מתי האנשים שמולכם באים לשוחח איתכם כדי לקבל ייעוץ, או כדי לקבל אוזן קשבת. יש כמובן הבדל מהותי ומשמעותי בין השניים. ואם אתם לא מצליחים לזהות, פשוט תשאלו, אל תנחשו.
  • תהיו כנים
    לעיתים עולות שאלות מולכם לגבי איך אתם הייתם מתנהלים בסיטואציה מסוימת. ראשית, כל עוד לא ביקשו מכם עצה, לא לתת אותה ללא בקשה. אך אם כן, תהיו הכי כנים שאפשר. אם נשאלתם שאלות מסוג אלו, כנראה שהאדם שמולכם מחפש את העצה האמיתית ובעלת השקיפות הגבוהה ביותר.

שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית – זה לא מורכב כל כך

זה נכון שבאופן כללי, האדם הוא הדבר המורכב בעולם. אך יחד עם זאת, גם המופלא בעולם. ולכן תקשורת בין אישית לא צריכה להיות דבר מורכב כל כך, כל עוד עושים זאת נכון.

התבססו על כבוד כלפי הזולת, הערכה, וגם סקרנות. ותגלו שעם הזמן התקשורת הבין אישית שלכם תגרום להצלחה מרובה לא רק בסביבה המקצועית, אלא גם בסביבה האישית ותשפר לכם את החיים ברמה משמעותית.