קסם בסוף שנה

אמצע דצמבר, חודש כסלו, חג הניסים בפתח וסיומה של שנה אזרחית כבר באוויר. השמים מצופים בעננים לבנים אך השמש מתחבאת לה מאחוריהם. אני יושבת בבית החם לסיכום שנתי, סיכום החוויות והשינויים שחוויתי בשנה הזאת. לפני 5.5 חודשים גייסתי את ילדתי ולפני שלושה שבועות את בני, שניהם לוחמים. תחנה חדשה ומשמעותית במסע ההורות, ההבנה שאין שליטה יותר על מה שקורה. ההבנה שמסרתי את שני ילדיי לאחריותה של מדינת ישראל. מינקות זרעתי אהבה ובטחון, ערכים שורשיים למסורת ולמדינה, דישנתי והשקעתי במסירות נפש. היום כולי תקווה שציידתי אותם בארגז כלים מתאים לחיים האמיתיים, להתמודדות עם משברים והאתגרים שמחכים להם, המעבר הוא חד, הרגשות שונים והתחושה זרה ולא מוכרת. אני מוצאת את עצמי כל ערב מתכוננת לשעה 22:00 שתגיע שעת ת”ש וכל מה שאני רוצה זה לשמוע קול איתן, שביעות רצון ושמחה. כבר מ”הלו” אני מזהה בקול ויודעת שהיה יום קשה או מאתגר או רגוע וזורם, יום של דילמה או קונפליקט או יום של תסכול וחוסר הבנה של המערכת של צבא הגנה לישראל.

2016-03-08-17.35.17

בתוך כל המורכבות, עוברת על היומן ומחייבת את עצמי להתבונן בגאווה על השנה שחלפה, שנה מאז פתיחת יער אפשרויות, שנה מאז דייקתי את העשייה והשליחות שלי לעולם. שנה שפגשתי הרבה אנשים מיוחדים, בדרגות וברמות שונות שהמשותף להם הוא רצון להתפתח, מכווני מטרה, להכיר את מי שהם באמת ולמנף את התוצאות שלהם בחיים.                     שנה שבה חוללתי שיתופי פעולה טובים שיוצרים השפעה גדולה יותר. נשים שנכנסו לחיי באנרגיה מטורפת ועוצמה גבוהה של יצירתיות וחדוות עשייה מהלב.  שנה שבה העזתי בעצמי לצאת מאיזורי נוחות והתגברתי כליל על פחד קהל, פרצתי בגדול פחד של שנים שניהל אותי והוביל אותי להיות תמיד מאחורי הקלעים. השנה העזתי להיות בקדמת הבמה, תרתי משמע…אני מרצה ,  זהו אושר בהתגלמותו. אפשרויות חדשות נפתחו בפני וגיליתי בעצמי מקומות חדשים שיעזרו לי לצעוד זקופה אל עבר תכלית חיי. תחושה נפלאה של בטחון והבנה שככל שאהיה מחוברת לעצמי כך אוכל להוביל את הקבוצות שמגיעות לעבודה אצלי לשינוי אצלם, כי נאה דורש נאה מקיים.

6e3fd36ed221bb8fad8db91a_1920

שנת יצירתיות, כך אכתיר את השנה זאת וכך אזכור אותה בספר החיים שלי . שנה שבה הוצאתי ספר לאור “ילדת המשאלות” , ניצחתי את עצמי בפרויקט גיוס המונים מוצלח, סיבוב של חודש ברכבת הרים של החיים.                        שנה שבה יצרתי יחד עם שותפה יקרה את קלפי דרך הדלת, כלי שפתח לי דלתות רבות ליצירתיות אמיתית,ייחודית,בעלת ערך חברתי, ופיתוח מודל עבודה חדשני דרך הדלת. שעות של חשיבה משותפת על המשמעויות ואפשרויות לעבודה, שעות של כתיבה אל תוך הלילה בתשוקה, תעוזה והתלהבות, אנחנו עדיין ממשיכות לפתח וליצור דרך הדלתות ומגלות עולמות חדשים במטרה להטביע את חותמנו, בחלקת האלהים הקטנה.

jumpstarter

התובנות שאני אוספת משנת היצירתיות הם כאלו : 

  1. יצירתיות היא פועל יוצא של מרחב השראה, פניות הלב והראש וחיבור למשמעות ותכלית אישית
  2. לכל דבר יש את הזמן הנכון והמתאים ופיתוח מיומנות של סבלנות היא מתנה בחיים
  3. כשזה קורה, האסימונים נופלים כמו במכונת ג’יטונים, לא להבהל ולברוח מהמכונה אלא לאסוף אותם ולמנף אותם להצלחה.
  4. ההצלחה נמצאת במקום שבו נמצא הפחד הכי גדול שלנו, שווה להתיידד עם השדונים
  5. פריצת דרך היא תמיד דרך מרחב לא מוכר, לא ידוע וחסר ודאות, בקיצור לצאת מאזורי נוחות .

לסיום, מודה ומוכירה תודה לכל האנשים הטובים שסביבי, לבורא עולם ולהפתעות ולקסמים שהיקום מזמן לי .

מקדישה לכם את השיר הנפלא – תודה

באהבה,

גליה