דוגמאות של סדנאות לארגונים שיעזרו לכם לצמוח

בשנים האחרונות ארגונים רבים הבינו את החשיבות של בניית צוות מלוכד ויעיל. עם החיפוש אחר הכלים לגבש צוות שכזה, הפכו הסדנאות השונות לארגונים לדבר ופופולרי יעיל במיוחד. באמצעות תרגילים קבוצתיים ופעילויות ששמות דגש בניית צוות, המשתתפים בסדנאות (הן המנהלים והן העובדים) יכולים לפתח כישורים הכרחיים, שיסייעו להם לקדם פתרון בעיות יעיל, לצד שיפור התקשורת הבין ארגונית שתבבסס עבודה יעילה הרבה יותר.

אחד מהיתרונות הבולטים של סדנאות אלה הוא שניתן להתאים אותן לקהל יעד ספציפי, כדי לעמוד ביעדים שונים וכן כדי למצוא שפה משותפת. לדוגמה, סדנאות יכולות להתמקד בשיפור התקשורת בצוות, שיפור מיומנויות מנהיגות, פיתוח של פרויקטים ספציפיים ועד שללה כיוונים. חשוב לזכור שלא משנה מה המטרה של העסק ומהם יעדיו, המפתח להצלחתו יהיה טמון ביצירת סביבה נעימה ומכילה שמטפחת שיתוף פעולה פורה, יצירתיות וחדשנות.

ב”יער האפשרויות” תוכלו למצוא מגוון סדנאות מעולות לארגונים, ששמות דגש הן על מנהלי ארגונים והן על העובדים. קבלו כמה מהן:

פרשביז – פיתוח חשיבה יזמית דרך המשחק

סדנא שהיא למעשה משחק רב ממדי, במותאם לתפיסת עולם בחדש. במשחק עוסק בפיתוח חשיבה יזמית עצמאית, והוא מתפקד למעשה כמגרש אימונים לעבודה על שיתופי פעולה, זיהוי הזדמנויות, תקשורת ומו”מ. בכך, תוך כדי המשחק, עולה השאלה– “האם אנחנו משחקים משחק של הצלחה, או שלמעה אנו נמצאים בתחרות תודעה של דפוסי חשיבה יזמיים?”.

ממנהל למנהיג – שכלול מיומנויות לצוותי הנהלה

הסדנא מתמקדת בלימוד מיומנויות מתקדמות, המתאימות לעולם העבודה החדש, בו העובדים זקוקים למנהלים שמהווים מודל לחיקוי, נותנים מרחב לביטוי אישי ומאפשרים אוטונומיה. המנהל החדש הוא מנהיג, שמבין את חשיבות הצמחת העובדים, רואה אותם באמת ומקשיב לרצונותיהם השונים. המיומנות המרכזית שלומדים בסדנא זו עוסקות בכלים להנהגה עצמית, בה המנהיג יודע ומצליח לנהל את החוזקות והמשאבים שלו, ובכך ליצור ביטחון והקשבה עצמית ולפעול בשקיפות ובשותפות עם כל מי שסביבו.

ניהול עבודת צוות בשיתופיות – שיתופי פעולה בין מחלקות, עובדים ומנהלים

הסדנא עוסקת בהבנת המהות של שיתוף פעולה נכון וטוב, ובאלמנטים שמרכיבים אותו. היא מלמדת את הדרכים בהן מוצאים את האינטרס המשותף, ועוסקת בשאילת שאלות נכונות, לצד מתן כלים לכל צוות בכל ארגון, שיסייעו להם לנהל עבודת צוות באופן אפקטיבי ויעיל .

דרך הדלת: פתיחת דלתות – מיזוג רעיונות

סדנא המספקת מרחב לביטוי אישי והטבעת חותם בתוך צוות, בה לומדים איך להתנהל בתוך שינוי – מבינים איזה דלת לפתוח, אם באמת פותחים לנו את הדלת, והאם אולי היא נסגרת. המשתתפים בסדנא יקבלו דלת עץ וחומרי אמנות, ויצטרכו לחשוב על קונספט לדלת המשותפת שלהם, תוך שהם מעניקים תשומת לב לביטוי קולם האישי, והטבעת חותם של כל אחד מהחברים. בשלב השני של הסדנא, יצרו המשתתפים את הדלת שלהם, ובסיומה נערוך תערוכה בין הדלתות שיצרו כל המשתתפים.

סדנאות לארגונים – המפתח להצלחה!

ניכר שסדנאות אלה, ככלי משדרג ומלמד, יכולות לעזור להגביר את המוטיבציה והמעורבות של העובדים בארגון. כאשר הן עובדים והן המנהלים בארגון מרגישים שהרעיונות שלהם מוערכים, ושהם חלק מצוות תומך ומכיל, יש סיכוי גדול מאוד המוטיבציה שלהם תהיה גבוהה הרבה יותר, והם ישאפו לקדם ולקיים את החזון והמטרות של החברה, בכל תחום.