טעות או למידה

בחיים חוויתי לא פעם כשלון, ושלא לדבר על טעויות שעשיתי . לא נעים, תחושה לא טובה, אך בעשור האחרון, קיבלתי פרספקטיבה חדשהכשפירקתי כל אחד מהסרטים שלי בראש על כשלון הבנתי שכל אחד מהם דחף אותי קדימה ליעד הבא, להצלחה חדשה . באחד מהימים בלימודי ה n.l.p למדתי הגדרה חדשה ללמידה, עושה הרבה שכל, אם חושבים על כל צומת בחיים שנכשלנו, מה למדנו ? יכולתי לקחת כל מקרה לקורבנות או להאשמה עצמית או להמנעות וכנראה גם היו מצבים כאלו שבחרתי לא להתמודד שוב.

יחד עם זאת בהרבה מצבים למדתי לקום בחזרה, להסיק מסקנות להבא, להגדיר מחדש את המטרה ולסמן על המפה ולהתקדם.

24181508_s

מפחיד, בכל פעם מחדש, אני שואלת את עצמי שאלות, האם הפחד ינהל את תהליך קבלת ההחלטות שלי ? או אני מודה לו, מבינה שתפקידו להגן עליי, מניחה אותו רגע בצד ומתקדמת עם הלמידות והאמונה שאני אצליח. הדיבור הפנימי לא פוסק, לעיתים מתיש אותי, אני עובדת על התמונה בראש האופטימית והחיובית, אני מדמיינת מה אני מרגישה כשהצלחתי להשיג את המטרה..

שמעתי היום מאחד המנטורים המובילים בארץ, שיש חברת הייטק מאוד גדולה שבראיון עבודה, אם לא סיפרת על חווית כישלון אתה לא יכול להתקבל לעבודה.

האמת שנרגעתי, מי שלא עושה לא טועה …

הרבה פעמים שמעתי את המשפט הזה. כנראה, כמו עוד קלישאות, חיכוך עם אתגרים וכשלונות מצמיח ודוחף קדימה, רכשתי ניסיון מאוד גדול מכל כשלון ואני משתדלת ללמוד תמיד לעתיד איך לעשות אחרת, איך לתקן דפוסים שכבר לא משרתים אותי, לפרק כל מחשבה תוקעת ולהחליף אותה בתגובה אחרת, חדשה ויעילה יותר.

עצה מפיית היער

רשמו איזה למידות יש בכל כשלון : למידה חיובית, לעתיד ועצמי

בצמיחה ואהבה

גליה